torsdag 11. juni 2009

Testing Merkel 147 SL


For noen dager siden fikk jeg i hende denne mercedes av ei hagle s/s selvfølgelig!, noe annet ville være som og bannes i kjerka, da snakker jeg om stil, der det jaktes med verdighet og våpen som går i ett med naturen.

Vorm sauer,Simson Suhl,JP Sauer & Sohn, og dagens navn som lyder Merkel Suhl, er dette og regne i kvalitet som verdens beste haglevåpen.

Fra lenge før krigens dager var dette våpen av høy klasse, noe også prisen i dag sier noe om, der den billigste utgaven 40 E kommer på 34000,-,men jeg vet om noen i Tr.Lag som selger disse rundt25-26000,- og det kan man leve med når det gjelder investering for hele livet.

Vel tilbake til Merkel 147 SL , Sl står for sidelås altså ligger mekanismen i sidelåsene som er avtagbar. Meget vakker gravyre, dette er kunst på sitt beste

Greenerbolt system med dobbelt lås under løp.

Dobble avtrekkere,automatisk sikring, Holland & Holland ejectors.

Spesial kald hammera løp i stål.

Levert med Eng.rett stokk (Skjefte) mens dette våpnet har pistolgrep i walnøtt.

Kal. 12 choke: forbedret syl-1/4 choke 68 cm løp.

Nypris på dette i dag er 63000.-

Dette er fra 1981,så da vet jeg at jeg har gjort et varp.

Bidet viser sidelås med utsøkt gravyre!!